S
T
A
R
T
S
I
D
A
N

One day I'll remember...

2014 är över, och 2015 har nu börjat. Det gångna året har varit ett av de bästa i mitt liv, och jag hoppas på ett minst lika bra 2015. Detta år blir väldigt spännande då jag tar studenten 11 juni, och innan dess är det en hel del annat skoj på gång relaterat till denna stora händelse. Detta kommer även innebära att jag efter skolan måste söka jobb, då jag vill vänta ett år innan jag fortsätter studera. 2015 är ett år jag tror, och hoppas, kommer vara ett år jag växer väldigt mycket som person. Men framtiden kan vara stressande, och därför föredrar jag för tillfället att tänka tillbaka på allt förra året medfört, och för att citera en av mina favoritfilmer detta år; One day I'll remember. Remember everything that happened:
 
The good...
* Jag fyllde 18! 
* Underbara vänner och alla minnen för livet jag skapat med dem (bl.a. intensiva spelomgångar av "Med Andra Ord")
* Min överrasknings18-års "fest" mina underbara vänner och syster ordnade 
* En hel drös med bra böcker (City of Heavenly Fire, Losing Hope, Stone of Tears, Cress, A street cat named Bob, lord of the rings m.m)
* En hel drös med bra tvserier (doctor who, the musketeers, once upon a time, supernatural, how to get away with murder, red band society, Star Trek m.m)
* En hel drös med bra filmer (Dallas Buyers Club, Captain America: The Winter Soldier, Guardians of the Galaxy, The Amazing Spider-Man 2, X-men: Days of future past, The Hobbit: Desolation of Smaug Extended Edition, THE HOBBIT: THE BATTLE OF THE FIVE ARMIES m.m)
* Bioupplevelsen av The Hobbit: The Battle of the Five Armies 
* En hel drös med bra, och en del ny, musik 
* Bandmedlemmar
* Min "fina" bild av en Blu ray som ett djur, tas upp i Full Frontal i episoden Jack Has a Son 
* The Last Goodbye av Billy Boyd, och dess fantastiska musikvideo
* The Hobbit: botfa och The Avengers: Age of Ultron trailers 
* Tumblr
* Träffade mina pojkar i All Time Low och upptäckte Blitz Kids 
* Daughtrykonsert 
* Sci Fi mässan i Stockholm 
* Utlandsresa med familj och bästa vän + dykning
* Mina Eurovision tweets om underbara Pilou 
* Eurovision och det faktum om att jag nästan började gråta av lycka när Conchita vann 
* Youtubers (speciellt Connor Franta, min älskling) 
* Englandresa med familjen
* Italienresa med klassen
* Norgeresa med marinbiologin
* Tom Hiddleston
* Sebastian Stan 
* Jared Leto vinner en Oscar och håller ett underbart tack-tal 
 
The bad... 
Sista punkten innehåller spoiler för Hobbit: botfa 
* Fysik
* Skolan de senaste 5 månaderna 
* Bra tv-serier som lagt ner (Red Band Society)
* Bra bokserier som tagit slut (The Heroes of Olympus, The Mortal Instruments)
* Oron över att Deryck Whibley (Sum 41), inte skulle överleva året ut 
* Deaf Havana och Blitz Kids inställda tour 
* Vi har inte fått mer Full Frontal sen i april 
* Alldeles för få konserter 
* Har en kanin mindre än 2013 
* Alli och Charles (Ctfxc) breakar 
* Anthony (Smosh) och Kalel breakar 
* Det blir inga fler hobbit filmer 
* Att Tauriel överlevde botfa 
 
Those who survived...
Innehåller spoiler för City of Heavenly Fire
* Alla mina idoler, vänner och familjemedlemmar 
* Mina två hundar och min ena kanin
* Magnus Bane och Alec Lightwood (tack gode gud) 

And those that did not...

INNEHÅLLER SPOILERS FÖR ETT FLERTAL FILMER
* Cory Monteith 
* lilla Bus, min älskade kanin
* Thorin Oakenshield
* FILI OCH KILI
* Rayon
* Augustus Waters (on screen)
* Gwen Stacy 
* Groot (typ)

Gott nytt år på er allihop, jag hoppas att ni hade ett underbart 2014, och att 2015 kommer bli minst lika minnesvärt!

Klara
04 Januari, 2015 - 23:46 / BLOGG: http://inutienbok.blogg.se

Vad kul att du har haft ett sådant bra år! Jag var nyss och såg den sista Hobbit-filmen på bio. Jag tyckte den var ganska bra. :)

Calle/KIHO/Christina
05 Januari, 2015 - 23:46 / BLOGG: http://challees.blogspot.com

du har en jättefin blogg!


Är du en Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: