S
T
A
R
T
S
I
D
A
N

An Unexpected Party

(High five om du vet varifrån jag fick titeln till inlägget) 
 
Älskar mina vänner jag. Gårdagen började med lite jobb hos min morfar och jag var extremt trött och på dåligt humör, så när jag träffade min kompis på stan och fick reda på att den vi skulle hem till var sjuk blev jag inte mycket gladare. Vi gick runt ett tag och skulle hitta en present min kompis skulle ha med sig på ett bröllop medan vi väntade på att vår andra vän skulle ta sig till oss. Senare när vi satt oss ner kunde hon minsann inte komma heller, och då blev jag riktigt irriterad och ville bara åka hem och sova. Dock ringde då min syster och sa att jag skulle handla lite saker till henne och sedan  fråga Frida (hon som var med mig på stan) om hon ville komma hem till oss och äta, och jag skällde på henne och sa att jag inte orkade. Blev till slut tvingad och vi åkte hem. 
 
När jag går in genom dörren hoppar mina vänner och min syster fram och ropar SURPRISE! De hade hängt några i taket i hallen som de fixat ihop, ger mig en gigantisk godispåse (japp, vi åt typ halva igår kväll och sådär mycket är fortfarande kvar) och en poster på Rapunzel från Tangled (en av mina favoritfilmer :>), och har dessutom köpt en massa kinamat. De hade också lite smått cosplayat sånt jag älskar; Han Solo, Shadowhunters, Mary (Reign) och Alex Gaskarth (All Time Low). Vi åt och efter det hade de en frågesport om ännu mer jag tycker om: Lord of the Rings, The Mortal Instruments, Reign, The Musketeers, Marvel/DC och Doctor Who. Efter det pratade vi och gjorde lite olika saker och så, hade helt enkelt en väldigt trevlig kväll!
 
Jag hade inte en blekaste aning om att de skulle göra detta, dock reagerade jag på några saker under dagen (som att Frida var väldigt finklädd för att åka hem till vår andra kompis och spela Mario) men tänkte inte alls på att de hade något att göra med något sånt här. Mitt humör gick från botten till toppen direkt jag såg dem på eftermiddagen och jag nästan skäms nu i efterhand när jag inte ville att Frida skulle med hem från början... Då hade hon fått åka bussen efter hem till mig eller något, och det hade varit extremt pinsamt! 
 
Så allt som hänt tidigare under gårdagen var alltså en lögn, Hanna var inte sjuk, Pella hade inte fastnat hemma och Frida skulle inte alls på bröllop... Det var väldigt skickligt gjort av dem, jag är inte en lätt person att handskas med ibland, särskilt inte när det gäller att ta hem någon när jag inte är på humör! Älskar dem verkligen sjukt mycket för vad de gjorde och jag är jätteglad att jag har dem! Tack för en jätterolig kväll jag kommer minnas väldigt länge! 
 
Min riktiga födelsedag är imorgon (25 juni), ska bli både skoj och ganska läskigt att fylla 18! 

Alice ツ
25 Juni, 2014 - 16:38 / BLOGG: http://www.byalicee.blogg.se

Sv; Tack så mycket! ^^

Jasmine
25 Juni, 2014 - 16:38 / BLOGG: http://rosanatt.blogg.se

Vad roligt! Fint att ha sådana vänner.

Svar: Tack så mycket för din trevliga kommentar. Ja, det blev en lyckad midsommar, trots att den inte var planerad i detalj. Spontana äventyr blir ofta lyckade. Hoppas att du också hade en fin midsommar och att du får en fortsatt härlig sommar. )

Kram

Erika Grape (simsamlaren)
25 Juni, 2014 - 16:38 / BLOGG: http://simsamlaren.blogg.se/

Grattis på 18-årsdagen! Hoppas du får massa gott att äta och många presenter! :)

Svar: Tack! ^w^ Ja hittills har den varit riktigt bra, ska ut och äta med min kompis alldeles snart så det ska bli jätteskoj också! :D
Maja Kron

corneliaeriksson.blogg.se
02 Juni, 2014 - 16:38 / BLOGG: http://corneliaeriksson.blogg.se/

Oj vad roligt! Grattis på 18årsdagen!

Junitjej
06 Juni, 2014 - 16:38 / BLOGG: http://www.junitkejen.se

Vilken underbar överraskning!

giime
06 Juni, 2014 - 16:38 / BLOGG: http://giiiiimee.blogg.se

Vad kul!! Grattis


Är du en Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: