S
T
A
R
T
S
I
D
A
N

The Mortal Instruments blir tv serie

 
Efter "fiaskot" med filmen City of Bones som kom ut förra året (tyckte dock själv om filmen en hel del), lades uppföljaren, City of Ashes, på is. TMI fansen har väntat länge på nyheter, och äntligen har all denna väntan varit till nytta. Det har nu avslöjats att The Mortal Instruments, böckerna skrivna av Cassandra Clare, ska bli en tv serie. Ännu finns inga detaljer, och castingen är oklar. Många, inklusive mig, skulle tycka att det var bäst om de ursprungliga skådisarna (förutom Jonathan Rhys Meyers som Valentine *host*) skulle få spela samma karaktärer denna gång, men det är självklart nästan omöjligt. 
 
Jag tror att detta kan bli riktigt bra, då de var tvugna att utelämna en hel del i filmen och ändra på en del saker, men med en tv-serie tror jag nog det skulle ordna sig (dock hoppas jag att de inte gör den extremt utdragen). Men tänk vad mycket mer karaktärsutveckling och grym handling som skulle rymmas (och en hel del Malec, hehe)! 
 
Så det är med blandade känslor jag tar in den här nyheten. Jag är överlycklig över att denna fantastiska bokserie ska få en ny chans, men jag är lite orolig över hur den kommer bli, och jag tyckte sjukt mycket om castingen för filmen, men det kommer nog bli jättebra i slutändan. Vad tycker du om detta? 
 
Här är länken till den ursprungliga artikeln: 
http://www.hollywoodreporter.com/news/mipcom-mortal-instruments-return-as-740204 

Alicia
14 Oktober, 2014 - 21:45 / BLOGG: http://swimdeep.blogg.se

Okej, vet inte hur jag ska reagera? TMI IS BACK!!!!!!! Äntligen! Fast som du säger, castingen..... Vill verkligen ha kvar den, finns fan ingen som är mer Magnus Bane än Godfrey Gao...

Svar: Eller hur, han är en helt underbar Magnus o ingen kan ta den rollen ifrån honom! D: vi får vänta med spänning o se va som händer nu! :D
Maja Kron

TVseries-Hennie
14 Oktober, 2014 - 21:45 / BLOGG: http://www.tvseries.webblogg.se

Jag är sååå exalterad över detta!! Men ja, som du sade, hoppas att den inte blir för utdragen.. typ 13 avsnitt per säsong skulle sääkert räcka :3

Svar: Precis! Boken är ändå inte så sjukt tjock, så gör de typ 22/23 avsnitt för varje säsong finns det nog en ganska stor risk att det blir för utdraget i slutändan >~< vi får vänta o hoppas på det bästa! :D
Maja Kron

elin
16 Oktober, 2014 - 21:45 / BLOGG: http://elinkristensson.blogg.se

allt bra?

Svar: jadå, själv? :)
Maja Kron

♫♪ sandra
18 Oktober, 2014 - 21:45 / BLOGG: http://www.sandramusic.spotlife.se

tror faktiskt det blir bättre som serie än som filmer :)

Svar: Det tror jag också, hoppas det i alla fall. Men den största bristen med filmen var ju att de inte fick tillräckligt med tid till storyn och allt sådant som behövts för att göra den riktigt bra, så nu ordnar det sig nog! :D
Maja Kron


Är du en Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: